The Peoples’ Portrait

The Peoples’ Portrait

‘사람들의 초상’은 세계 곳곳의 사람들의 표정을 인터넷으로 연결시키는 공공예술 프로젝트입니다. 미디어 아티스트 장가에 의해 2004년에 이어 두 번째로 기획된 ‘사람들의 초상’은 다양한 인종과 문화의 사람들을 연결시키며 시공간을 초월한 전지구적 소통을 추구합니다. 사람들은 거리를 지나다가 서울과 대전의 COMO 키오스크에서 자신의 얼굴 사진을 찍어 호주의 아들레이드, 미국 뉴욕, 오스트리아 린츠, 중국 베이징으로 전송할 수 있습니다. 이들의 얼굴 사진은 다른 곳에서 전송된 얼굴 사진들과 연결되어 각 지역의 대형 화면 위에서 실시간으로 보여집니다. 나는 서울에 있지만 나의 초상은 전세계에 동시에 존재하면서 거리의 시민들과 만나게 되는 것입니다. 사람들은 사적 영역에서의 고정된 순간의 묘사가 아니라 세계로 확장된 공공 장소에서 시시각각 변화하는 초상화를 공유함으로써 새로운 네트워크 미디어를 경험하게 됩니다.

 

In November 2004, «A People’s Portrait» by Zhang Ga simultaneously displayed the portraits of people taken in New York, Singapore, Rotterdam, Linz, and Brisbane on the Reuters electronic billboard in Times Square and other sites in the connected cities, as well as online, transforming the public plazas into translocal sites.

 

http://medienkunstnetz.de/works/peoples-portrait/images/3/

 

 

The Peoples’ Portrait

“The Peoples’ Portrait” is a work by Zhang Ga. It was part of the DEAF04 exhibition.

The Peoples' PortraitThe Peoples’ Portrait

The Peoples’ Portrait utilizes the Internet as the underlying mechanism to create a global portrait of people, rendered in real time and displayed instantly and simultaneously on various museum websites and grand video walls often seen in cosmopolitan urban centres such as Rotterdams Central Library, Times Square in New York City, the Central Business District of Singapore City, Ars Electronica Center Linz, and QUT Cultural Center, Brisbane. All nodes draw images from the same source, a web server into which portrait images are uploaded and stored.

The artist will set up a kiosks which will consist of a camera that allows passers-by to take snapsshots; these snapshots will then be transmitted via Internet to an image database on a central server. Every few seconds, the video walls in different locations will retrieve from the same server the peoples’ portraits and display them first in time stamped order, then randomly from the archive. Because of the simultaneity and instantaneity of the network, those freshly taken portraits from various locales in the world will be shown immediately and sometimes juxtaposed. For example, as a viewer in New York City watches a picture of himself/herself displayed, another portrait from Singapore follows subsequently; or as a viewer in Brisbane sees a portrait from New York, one from Rotterdam takes over in the next few seconds. Time and space will collapse in this transcendent moment.

The Peoples’ Portrait actively investigates the aesthetics of portraiture in the context of speed and scale: the artist utilizes network and communication infrastructure as the underlying mechanism of the image making process to create a collective and instantaneous portrait at a global scale with unprecedented effect, which is otherwise unachievable, and therefore opens up a new discourse for the art of portraiture and challenges visual perception at large.

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